19.09.2025

 img

Бо мақсади шиносоӣ аз раванди таълиму тарбия, корҳои ободонӣ, шароити синфхонаҳо ва интизоми меҳнат, имрӯз, 19 сентябри соли 2025, вазири маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон Раҳим Саидзода беогоҳӣ аз Муассисаи таҳсилоти миёнаи умумии №16 ноҳияи Ёвон боздид намуд.

 

Дар шароите ки таваҷҷуҳу дастгириҳои Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон, хосса Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ба соҳаи маориф рӯз ба рӯз бештар гардида, барои пешрафти низоми таҳсил шароити мусоиди моддиву техникӣ ва ҳуқуқӣ фароҳам оварда шудааст, вале таҳлилҳо нишон медиҳанд, ки дар баъзе муассисаҳои таълимӣ татбиқи самараноки ин сиёсати давлатӣ бо мушкилот рӯбарӯ мебошад.

 

Зимни боздид маълум гардид, ки дар муассисаи мазкур, бо вуҷуди дастгирии доимии давлат, дар самтҳои таълиму тарбия, корҳои тарбиявӣ ва таъмини интизоми меҳнат камбудиҳои муайян ҷой доранд. Муассиса, ки соли 2016 таъсис ёфтааст, бояд аз лиҳози шароит, муҳити омӯзишӣ ва сатҳи ташкили дарсҳо ҷавобгӯи талаботи замони муосир бошад, вале вазъ дар шароити нигаҳдории муассиса нигаронкунанда мебошад.

 

Дар муассиса 54 нафар омӯзгор ба таълими 1680 хонанда дар ду баст машғул мебошанд. Бо вуҷуди ин, дар ҷараёни дарси яке аз гурӯҳҳо мушоҳида гардид, ки танҳо 21 нафар аз 29 хонанда ҳузур доштанд, ки ин нишонаи таваҷҷуҳи нокофӣ ба масъалаи ҳозиршавии хонандагон ба дарс мебошад. Илова бар ин, аз 21 компютердар синфхонаи компютерӣ, танҳо 3 адади он фаъол буд, ки ин ҳолат нигаронкунанда арзёбӣ гардид. Ҳолати мазкур равшан мекунад, ки нигоҳубини таҷҳизот ва таъмини дарс бо шароити зарурӣ ба таври мунтазам ба роҳ монда нашудааст ва баъзан муассисаҳо ба шуъбаҳои маориф аз бемасъулиятӣ омори саҳеҳ ироа намекунанд.

 

Ҳатто хонандагони ҳузурдошта натавонистанд ба саволҳои оддӣ, аз ҷумла, муаррифии худ ба забонҳои русӣ ва англисӣ ё фаҳмиши мафҳуми “технологияи иттилоотӣ” ҷавоби дуруст диҳанд. Ин ҳолат на танҳо нишондиҳандаи камбуд дар раванди омӯзиш аст, балки то андозае, сатҳи масъулияти худи хонандагон ва инчунин саҳми волидонро дар раванди таълиму тарбия зери суол мебарад.

 

Дар баробари ин, омезиши гуруҳҳои синфҳои 8 ва 9 дар як соати дарсӣ хилофи талаботи меъёрҳои таълим буда, нишон медиҳад, ки ташкили дарсҳо дар баъзе мавридҳо аз рӯйи принсипҳои равшан ва қонунӣ сурат намегирад. Ҳамзамон, ҳолати дарсшиканӣ аз ҷониби баъзе хонандагон, дар ҳолате ки соати дарсӣ ҳанӯз ба анҷом нарасида буд, баёнгари заъфи назорат дар дохили муассиса ва ноогоҳии баъзе хонандагон аз аҳамияти таҳсил мебошад.

 

Сару либоси тавсиявии хонандагон низ риоя нагардидааст, ки дар ин самт низ назорати дурусти маъмурият ва корҳои фаҳмондадиҳӣ бо волидон ва худи хонандагон зарур аст.

 

Вазири маориф ва илм зимни боздид, вобаста ба вазъи муассиса ва камбудиҳои мушоҳидагардида, таъкид намуд, муносибати масъулин бояд боз ҳам ҷиддитару бо масъулияти бештар ба роҳ монда шавад. Камбудиҳо дар сатҳи таҳсил, интизом, муҳити омӯзиш ва сатҳи омодагии хонандагон бояд ба таври таҳлилӣ баррасӣ гардида, ислоҳи онҳо ба таъхир гузошта нашавад.

 

Дар баробари масъулияти омӯзгорон ва маъмурияти муассиса, вазорат зикр мекунад, ки нақши волидон дар таъмини интизоми фарзандон ва дастгирии раванди таълим хеле муҳим аст. Бетафовутӣ ва беназоратии баъзе волидон нисбат ба рафтор ва таҳсили фарзандон, сабаби дуҷонибаи ба вуҷуд омадани мушкилот гаштааст.

 

Вазир таъкид кард, ки ҳар як корманди соҳаи маориф вазифадор аст, ки бо эҳсоси ватандӯстӣ ва садоқат ба Пешвои муаззами миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон, фаъолияти худро ба роҳ монда, ба татбиқи амалии сиёсати маориф ҷиддӣ мусоидат намояд. Махсусан дар ҳамкорӣ бо волидон ва ҷомеа, шароити муассисаҳо беҳтар шуда, сатҳи таълим ва интизоми хонандагон ба маротиб баланд мегардад.

 

Маркази матбуоти

Вазорати маориф ва илми

Ҷумҳурии Тоҷикистон

  • БЕ ОГОҲӢ. ШИНОСОӢ АЗ РАВАНДИ ТАЪЛИМУ ТАРБИЯ ДАР МУАССИСАИ ТАҲСИЛОТИ МИЁНАИ УМУМИИ №16 НОҲИЯИ ЁВОН img
  • БЕ ОГОҲӢ. ШИНОСОӢ АЗ РАВАНДИ ТАЪЛИМУ ТАРБИЯ ДАР МУАССИСАИ ТАҲСИЛОТИ МИЁНАИ УМУМИИ №16 НОҲИЯИ ЁВОН img
  • БЕ ОГОҲӢ. ШИНОСОӢ АЗ РАВАНДИ ТАЪЛИМУ ТАРБИЯ ДАР МУАССИСАИ ТАҲСИЛОТИ МИЁНАИ УМУМИИ №16 НОҲИЯИ ЁВОН img

Хабарҳои дигар

  •  img
    Ҳифзи истиқлолу озодии давлат ва миллат аз рушди илму маориф вобастагӣ дорад Роҳи ягона ва аз ҳама боваринок, вале пурмашаққати ҳифзи истиқлолу озодии давлату миллатҳоро маҳз рушди илму маориф, рӯй овардани насли ҷавон ба илмҳои наву замонавӣ, тайёр намудани мутахассисони ҷавобгӯ ба стандартҳои байналмилалӣ, ташаккули технологияҳои рақамӣ ва истифодаи дастовардҳои рушди зеҳни сунъӣ дар истеҳсолот ташкил менамояд.   Дар робита ба суханронии Президенти Тоҷикистон муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар Рӯзи Дониш ва Дарси сулҳ ректори Академияи идоракунии давлатии назди Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, номзади илмҳои педагогӣ, дотсент Даврон Сафарзода чунин ибрози назар намуд: — Илму дониш ва маориф чун ҳамеша маҳаки асосии ҳастию рушду такомул ва инкишофи давлату миллатҳо буда, аксаран равандҳои гуногуни сиёсиву иқтисодӣ ва иҷтимоии ҷаҳониро сатҳи саводнокӣ ва донишмандии аҳолии кишварҳо ва намояндагони миллатҳо муайян менамояд.   Ақидаҳои Сарвари ояндабини давлат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмонро метавон бо андешаҳои бузургони илму сиёсати ҷаҳонӣ боз ҳам мустаҳкамтар намуд. Масалан, Абӯалӣ ибни Сино таъкид кардааст, ки «ҳар ки илм наомӯзад, ҳеҷ арзише надорад». Ин андеша нишон медиҳад, ки шахсияти инсонро маҳз дониш муайян месозад ва бе илму маърифат ӯ наметавонад дар ҷомеа ҷойгоҳи шоиста пайдо кунад. Барои Тоҷикистон, ки ҷомеаи ҷавон ва дар ҳоли рушд дорад, ин гуфтаҳо муҳим мебошанд, зеро неруи ҷавонон танҳо тавассути илму маориф ба сармояи воқеӣ табдил меёбад ва омили рушду ташаккули ҷомеа гардида, воситаи муаррифии миллати куҳанбунёдамонро дар арсаи байналмилалӣ ба вуҷуд меорад.   Собиқи раисҷумҳури Амрико Абраҳам Линколн оид ба аҳаммияти соҳаи маориф барои миллату давлатҳо иброз намудааст, ки «маориф беҳтарин сармояест, ки давлат метавонад барои миллаташ ҷамъ оварад». Дар ҳақиқат андешаи ин сиёсатмадори барҷастаи амрикоӣ ҳақиқати маҳз аст. Зеро давлате, ки ба сатҳи саводнокии ҷомеа ва бахусус насли ҷавони худ аҳаммият намедиҳад, ба нобудӣ ва истисмор маҳкум мегардад. Инро таҷрибаи бузурги таърихии инсоният ошкор намудааст.   Тоҷикистон, ки дорои захираҳои табиӣ ва имконияти гуногун аст, бояд, пеш аз ҳама, сармояи зеҳнии худро рушд диҳад. Зеро сармояи инсонӣ аз ҳама арзишмандтар буда, метавонад давлатро ба тараққиёти устувор бирасонад.   Тоҷикистон ҳамчун давлати соҳибистиқлол дар роҳи рушди устувор қарор дорад. Ҳукумати Тоҷикистон низ пайваста таъкид мекунад, ки илму дониш омили асосии тараққиёт ва ҳастии миллат аст. Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон борҳо таъкид намудаанд, ки сармояи воқеии мамлакат- ҷавонони босавод ва донишманданд. Аз ин рӯ, сиёсати давлатӣ ҳамеша ба рушди маориф, беҳтарсозии сатҳи таҳсил ва дастгирии истеъдодҳои ҷавон равона шудааст.   Бо назардошти андешаҳои шахсиятҳои таърихӣ ва сиёсатмадорони маъруфи ҷаҳонӣ метавон гуфт, ки барои Тоҷикистон низ роҳи ягонаи пешрафт тавассути маориф ва дониш мегузарад. Ин маънои онро дорад, ки сармоягузорӣ ба мактабҳо, донишгоҳҳо, илм, таҳқиқот ва барномаҳои инноватсионӣ омили асосии рушди иқтисодӣ ва иҷтимоии мамлакат мебошад.   Дар баробари аҳаммияти муҳимми маориф барои ҷомеа набояд фаромӯш сохт, ки бунёди чунин низоми мустаҳками маорифи миллӣ ва таъмини рушди ҷомеа тавассути он танҳо ва танҳо дар ҳоле имконпазир мегардад, ки дар мамлакат сулҳу осоиш ва ҳамдиливу ваҳдати комил ҳукмфармо бошад. Хушбахтона, бо ифтихору сарфарозӣ метавон иброз дошт, ки дар солҳои соҳибистиқлолӣ бо азму талош ва кӯшишҳои пайвастаи Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон мамлакати мо ба давлати ободу шукуфон табдил ёфта, дар саросари он идеяи сулҳу ваҳдат ва оромиву осоиштагӣ ҳукмфармо мебошад.   Аммо тавре дар ҳар суханронӣ Сарвари давлат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон таъкид менамоянд, набояд ба ҳамаи ин иктифо намуд: «Дур мондан аз таълиму тарбия, дар навбати худ, боиси коста шудани андешаи сулҳхоҳона ва талош ба хотири сулҳу осоиш мегардад».   Ин суханони Пешвои миллат зимни вохӯрӣ бо кормандони соҳаи маориф на танҳо ҳушдор барои миллати тоҷик мебошад. Балки ин ҳушдор ба тамоми ҷомеаи ҷаҳонӣ ва кишварҳои соҳибистиқлоли минтақа мебошад, ки дар вазъияти геосиёсии кунунии ҷаҳон, дар ҳолате, ки қудратҳои ҷаҳонӣ аз пайи тақсимоти нави ҷаҳонӣ талош доранд, ҳувияту асолат ва истиқлоли худро ҳифз карда тавонанд. Зеро таърихи тӯлонии инсоният нишон медиҳад, ки агар ба даст овардани озодиву истиқлол як қисми вазифаи таърихии миллатҳоро ташкил намояд, қисми дигари онро ҳифз ва нигоҳдошти ин неъмат ташкил медиҳад. Пас барои нигоҳдошти ин неъмати бузург, ки ҷони ҳазорон ҳазор фарзанди барӯманди модари тоҷик дар роҳи расидан ба он нисор гаштааст, бояд иқтидори иқтисодӣ, иҷтимоӣ, саноатӣ, фарҳангӣ ва сиёсиву ҳарбии мамлакат боло бурда шавад. Барои расидан ба ин ҳадафҳо тарбия намудани кадрҳои соҳибхираду соҳибкасб ва донандаи олии кори худ қадами муҳимму устувор ба шумор меравад. Яъне бо ин гуфтан мумкин аст, ки тақдири оянда, ҳастиву нобудии ҳар давлату миллат ба рушди соҳаи илму маорифи он вобаста аст.   Дар тақвияти ин андешаҳои Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон метавон ду андешаи мутафаккирони барҷастаи Шарқ- Ҷалолиддини Румӣ ва Алишери Навоиро истифода намуд. Ҷалолиддини Румӣ иброз намудааст, ки «бо илму дониш инсон ба комёбӣ мерасад ва миллат аз парокандагӣ ба ваҳдат». Барои ҷомеаи тоҷик, ки ваҳдату ҳамбастагӣ омили асосии суботу осоиштагӣ аст, паёми Румӣ аҳаммияти бузург дорад. Миллат танҳо бо маърифат ва ҳикмат метавонад ваҳдатро ҳифз кунад ва пешрафтро таъмин намояд. Алишери Навоӣ ин гуфтаҳоро боз ҳам тасдиқ намуда, ҳамчун арбоби барҷастаи сиёсии асрҳои миёна илова намудааст: “Миллате, ки бе илму дониш аст, аз рӯзгори худ қафо мемонад”. Ин сухан барои мамлакати мо низ ҳақиқати бебаҳс аст. Агар миллат ба илму маърифат аҳамият надиҳад, ногузир дар баробари дигар кишварҳои пешрафта қафо мемонад.   Пас аҳамияти ин гуфтаҳои мутафаккирон ва таъкидҳои пайвастаи Президенти мамлакат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон, ки дар ҳар як суханронию мулоқоташон садо медиҳанд, барои ҷомеаи тоҷик боз ҳам арзиши баландтарро соҳиб мебошанд. Президенти Тоҷикистон дар ин бобат таъкид менамоянд, ки «танҳо миллате, ки босавод, дорои маорифи босифат ва кадрҳои баландихтисос аст, метавонад дар арсаи ҷаҳонӣ соҳибмақом бошад».   Тавре аллакай иброз намудем, роҳи ягона ва аз ҳама боваринок, вале пурмашаққати ҳифзи истиқлолу озодии давлату миллатҳоро маҳз рушди илму маориф, рӯй овардани насли ҷавон ба илмҳои наву замонавӣ, тайёр намудани мутахассисони ҷавобгӯ ба стандартҳои байналмилалӣ, ташаккули технологияҳои рақамӣ ва истифодаи дастовардҳои рушди зеҳни сунъӣ дар истеҳсолот ташкил менамояд.   Бо итминон метавон илова намуд, ки Тоҷикистон таҳти роҳбарии Пешвои хирадманди худ аллакай дар ин ҷода қадамҳои мустаҳкам гузоштааст. Бахусус, бунёди IT-паркҳое, ки ба ташаккули рушди зеҳнӣ нигаронида шудаанд ва дар минтақа таҷрибаи аввалин ба шумор мераванд, басе нодир буда, диққати аксар ҷомеаи ҷаҳониро ба худ ҷалб намудааст. Бо ин гуфта метавонем, ки Тоҷикистон имрӯз на танҳо бо қуллаҳои оламгири худ ҷаҳонро тасхир менамояд, балки истеъдоду маҳорат ва хиради таърихии миллати тоҷик бо навгонию ихтирооти тоза, ки ҷомеаи ҷаҳонӣ назирашро аз Амрикову Аврупо интизор буд, бори дигар ҷаҳонро бар он бовар кунонид, ки тоҷикон чун қуллаҳои сарбаланди худ виқору салобат ва хираду саводи кофӣ доранду метавонанд дар ташаккули ҳама соҳаҳо саҳми арзанда гузоранд.   Масъалаи рушди маориф ва илм дар Тоҷикистон дар баробари маблағгузорӣ ва фароҳам овардани шароити муосири таълимӣ, инчунин ба омодасозии мутахассисони соҳибтаҷрибаи соҳаи омӯзгорӣ вобастагии калон дорад. Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар васфи омӯзгорон чунин гуфтаанд: “Омӯзгор шаъну шарафи миллат аст ва имрӯзу фардои ҳар давлат ва ҷомеа аз сатҳи маърифат ва фаъолияти ӯ вобастагии калон дорад”.   Дар солҳои охир таҳти сарварӣ ва роҳнамоии Пешвои миллат ва дар ҳамоҳангӣ бо комиссияҳои ҳукуматӣ дар мамлакат барои бартараф намудани мушкилоти норасоии кадрҳои омӯзгорӣ ва дар баробари ин боло бурдани мақому манзалати омӯзгор дар ҷомеа тадбирҳои амалӣ андешида шуданд. Нишони равшану волои онро маҳз таваҷҷуҳи Сарвари давлат ба мақоми омӯзгор ташкил мекунад. Соле пеш зимни баргузории вохӯрии Пешвои миллат бо аҳли маорифи мамлакат ба муносибати Рӯзи дониш доир ба мақому манзалати кунунии омӯзгорон дар ҷомеа изҳори нигаронӣ карда шуда, супориш дода шуд, ки Қонун “Дар бораи мақоми омӯзгор” таҳия ва қабул карда шавад.   Давоми соли 2024 лоиҳаи ин қонун аз ҷониби комиссияҳои дахлдор омода ва аз тарафи Ҳукумати мамлакат пазируфта шуд. Ҳоло лоиҳаи қонун бо тасдиқи Парлумони Тоҷикистон қабул ва ба ҳукми амал медарояд, ки барои омӯзгорон ва касби пуршарафи омӯзгорӣ муждаи бузург аст. Бо ин ҳама таваҷҷуҳ ва дастгирию ғамхориҳои падаронаи Пешвои миллат соҳаи илму маориф дар мамлакат боз ҳам рушд намуда, натиҷаҳои амиқи он дар истеҳсолот ва саноату иқтисод намоён мегарданд.   Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар фарҷоми суханронӣ ба муносибати Рӯзи дониш ва Дарси сулҳ бори дигар ба омӯзгорону хонандагон, донишҷӯёну аҳли маориф ва тамоми зиёиён муроҷиат намуда, боварӣ ва самимияти хоссаи худро ба тамоми мардуми шарифи Тоҷикистон иброз намуданд. Роҳбари давлат бо ин амали худ бори дигар ба ҷомеа нишон доданд, ки маҳз маориф калиди асосии рушди ҳама соҳаҳои дигар буда, Роҳбари давлат ва Ҳукумати Тоҷикистон ба ояндаи дурахшони он боварии комил доранд. Пас дар баробари ин ҳама боварӣ ва самимияту муҳаббати Сарвари давлат, мо, аҳли маорифро танҳо як вазифаи пуршараф — тарбияи насли ватандӯсту меҳанпараст ва босаводу кордон муттаҳид менамояд. Ин хизмати пуршараф дар роҳи ояндаи шукуфони Тоҷикистон мебошад.

    14

    24.09.2025
  •  img
    ИШТИРОКИ МУОВИНИ ВАЗИРИ МАОРИФ ВА ИЛМ ДАР САММИТИ ДУЮМИ ҶАҲОНИИ ЭЪТИЛОФ БАРОИ ҒИЗОИ МАКТАБӢ ДАР БРАЗИЛИЯ Дар шаҳри Форталесзаи Бразилия Саммити дуюми ҷаҳонии Эътилоф барои ғизои мактабӣ баргузор гардид, ки дар он намояндагони кишварҳои ҷаҳон, сохторҳои байналмилалӣ ва шарикони рушд ширкат варзиданд.   Ҳадафи асосии саммит мубодилаи малака ва кӯмаки техникӣ ба кишварҳо ҷиҳати таҳияи нақшаҳои миллӣ барои татбиқи Ҳадафҳои Рушди Устувор ва ҳамзамон муаррифии навовариҳо дар самти ғизои мактабӣ мебошад. Зимни баргузории нишаст зикр гардид, ки барномаҳои ғизои мактабӣ айни замон беш аз 466 миллион хонандаро дар саросари ҷаҳон фаро мегиранд, ки нисбат ба соли 2020 зиёда аз 80 миллион нафар бештар аст.   Аз Ҷумҳурии Тоҷикистон дар кори саммит Музаффарзода Бадриддин, муовини вазири маориф ва илм иштирок намуд. Ӯ дар вохӯриҳои паҳлӯии саммит бо намояндагони давлатҳои Бразилия, Руанда, Камбоча, Чин, Ҷопон, инчунин бо масъулони GIZ ва Агентии ғизои мактабии Ҷумҳурии Армения мулоқот ороста, масъалаҳои густариши ҳамкориҳои дуҷониба ва бисёрҷониба дар соҳаи маориф ва ғизои мактабиро баррасӣ кард.   Иштирок дар саммити мазкур барои рушди минбаъдаи соҳаи маориф ва илм дар Ҷумҳурии Тоҷикистон аҳамияти хоса дошта, метавонад ба тақвияти робитаҳои байналмилалӣ, густариши барномаҳои ғизои мактабӣ ва ҷалби таҷрибаи муосир мусоидат намояд.   Бояд тазаккур дод, ки ҳамкории Вазорати маориф ва илм бо Барномаи озуқавории ҷаҳонии Созмони Милали Муттаҳид дар Тоҷикистон солҳо боз ҷараён дошта, яке аз лоиҳаҳои муҳим, Барномаи ғизои мактабӣ дар доираи он амалӣ мегардад.

    19

    24.09.2025
  •  img
    БАРГУЗОРИИ ҶАЛАСА ВОБАСТА БА МАРҲИЛАИ ДУЮМИ ИСЛОҲОТИ БАРНОМАҲОИ ТАЪЛИМӢ ВА ТАҲИЯИ КИТОБҲОИ ДАРСӢ 23 сентябри соли 2025 дар меҳмонхонаи «Ҳилтон» таҳти раёсати муовини якуми вазири маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон Ҳомид Ҳошимзода ҷаласаи навбатии Кумитаи роҳбарикунандаи лоиҳаи «Дастгирии рушди соҳаи маориф тавассути татбиқи марҳилаи дуюми ислоҳоти барномаҳои таълимӣ ва таҳияи китобҳои дарсӣ» бо иштироки роҳбари бахши маорифи ЮНИСЕФ дар Ҷумҳурии Тоҷикистон хонум Наоко Ҳосака, намояндагони созмонҳои байналмилалӣ, шарикони рушд ва дигар кормандони соҳаи маориф баргузор гардид.   Муовини якуми вазири маориф ва илм иброз дошт, ки татбиқи ҳамаҷониба ва ҳамоҳангшудаи марҳилаи дуюми ислоҳоти барномаҳои таълимӣ дар заминаи ҳамкорӣ бо шарикони рушд, мутобиқсозии мазмуну мундариҷаи таҳсилот бо талаботи стратегияи миллӣ ва стандартҳои байналмилалӣ, таҳкими иқтидори омӯзгорон тавассути барномаҳои такмили ихтисос, инчунин таҳияи китобҳои дарсӣ ва маводи таълимии ҷавобгӯ ба ниёзҳои синфҳои ибтидоӣ, аз ҷумлаи самтҳои афзалиятнок ба ҳисоб рафта, дар маҷмуъ ба беҳтарсозии сифати таҳсилот ва таҳкими пояҳои низоми миллии маориф мусоидат хоҳад кард.   Ҷаласа бо ҳадафи баррасии ҷараёни татбиқи марҳилаи дуюми лоиҳа, арзёбии пешравиҳо ва мушкилоти ҷойдошта, ҳамоҳангсозии минбаъдаи фаъолияти тарафҳо, инчунин мутобиқсозии ҳадафҳои стратегии миллӣ бо ҳадафҳои ҷаҳонии рушди устувор, таҳияи харитаи роҳ ҷиҳати татбиқи самараноки барномаҳо ва баланд бардоштани сифати таҳсилот дар ҳамаи зинаҳои таҳсилоти умумӣ баргузор гардид.   Зимни баргузории ҷаласа иштирокчиён ба таври ҳамаҷониба масъалаҳои марбут ба таҳияи маводи таълимӣ ва китобҳои дарсӣ барои синфҳои ибтидоӣ, таҳкими иқтидори омӯзгорон тавассути такмили ихтисос дар муассисаҳои таҳсилоти олӣ, баланд бардоштани сатҳи истифодаи самараноки маводи таълимӣ дар синфҳои поёнӣ, ҳамоҳангсозии фаъолияти муассисаҳои таълимӣ ва шарикони рушд, инчунин таҳкими сифат ва устувории низоми таҳсилотро мавриди таҳлили амиқ қарор доданд.   Иштирокчиён ҳамчунин масъалаҳои такмили механизмҳои идоракунӣ, таҳкими низоми мониторинг ва арзёбӣ, густариши ҳамкории судманд бо созмонҳои байналмилалӣ ва боло бурдани самаранокии татбиқи лоиҳа ва барномаҳои таълимиро мавриди баррасии муфассал қарор дода, изҳор доштанд, ки иқдоми амалӣ дар доираи марҳилаи дуюми лоиҳа барои таҳкими пояҳои низоми миллии маориф ва расидан ба ҳадафҳои дарозмуддати рушди соҳа мусоидати назаррас хоҳанд намуд.   Дар анҷоми ҷаласа ҷонибҳо омодагии худро ҷиҳати тақвияти ҳамкории минбаъда, мубодилаи таҷриба ва татбиқи ҳамоҳангшудаи ислоҳот бо дарназардошти хусусиятҳои миллии низоми таҳсилоти кишвар таъкид намуданд.   Маркази матбуоти Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон

    26

    24.09.2025