16.10.2025

 img

Бо ташаббуси Вазорати маориф ва илми Ҷумҳурии Тоҷикистон дар доираи амалигардонии лоиҳаи “Муҳити таълим - асоси таҳсилоти босифат” дар ҳамкорӣ бо Донишкадаи ҷумҳуриявии такмили ихтисос ва бозомӯзии кормандони соҳаи маориф курси омодасозии тренерони аз рӯйи барномаҳои нави курси такмили ихтисос (дар шакли модулҳо) барои омӯзгорони фанни таърих ва география баргузор гардид. 

 

Зимни маросими ифтитоҳӣ муовини вазири маориф ва илм Музаффарзода Бадриддин ва ректори Донишкада Н.Мирзозода иштирок ва суханронӣ намуданд.

 

Зимни сухани ифтитоҳӣ муовини вазир аз таваҷҷуҳи бевоситаи Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ - Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ва Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон нисбат ба соҳаи маориф ва илм ёдовар шуда, таъкид намуд, ки яке аз омилҳои муҳимми рушди соҳа таҳияи барномаҳои муосири таълимиест, ки навгониҳо ва ниёзҳои омӯзгоронро ба назар мегиранд.

 

Сипас, ректори Донишкада изҳор дошт, ки ҳадафи асосии таҳияи барномаҳои нави таълимӣ ва ташкили чунин курсҳо - ин рушди салоҳиятҳои калидии омӯзгорони фанҳои таърих ва география дар заминаи методикаи муосири таълим мебошад. 

 

Курс ба такмили салоҳиятҳои касбии омӯзгорон тавассути истифодаи усулҳои муосири таълимӣ, технологияҳои инноватсионӣ ва муносибати босалоҳият нигаронида шуда, дар охир иштирокчиён соҳиби шаҳодатномаи хатми курс гардиданд.

 

Мақсади асосӣ - баланд бардоштани сифати таҳсилот ва фароҳам овардани муҳити муосири таълимӣ мебошад, ки рушди тафаккури интиқодӣ, эҷодкорӣ, ҳамкорӣ, муошират ва дигар салоҳиятҳои 4К+ (тафаккури интиқодӣ, ҳамкорӣ, муошират, эҷодкорӣ ва маҳорати омӯзишро) таъмин мекунад.

 

Мундариҷаи курс

Барномаи омӯзишӣ аз 4 модул иборат аст:

1.  Муносибати салоҳиятнок ва муҳити таълимӣ дар таълими фан

2.  Муҳити физикии таълим ва таҷрибаи омӯзгорон

3.  Таҳияи вазъиятҳои таълимӣ барои рушди салоҳиятҳо

4.  Арзёбии дастовардҳои таълимӣ дар шароити нави таълим

Барномаи курс дар маҷмӯъ 48 соати омӯзишӣ-ро дар бар мегирад.

 

Методҳо ва мазмуни омӯзиш

Омӯзиш бо истифодаи усулҳои фаъоли таълим, аз қабили кортҳои омӯзишӣ, кейс-стади, варақаҳои худбаҳодиҳӣ, презентатсияҳо ва маводи тақсимшаванда баргузор гардид. Иштирокчиён имконият доранд порчаҳои дарсӣ таҳия намуда, онҳоро дар муҳити таҳлилӣ ва дастгиркунанда пешниҳод ва муҳокима кунанд.

 

Дар доираи курс масъалаҳои зерин низ баррасӣ мешаванд:

•  таълими фарогир;

•  усули STEAM дар таълим;

•  арзёбии ташаккулдиҳанда;

•  фароҳам овардани муҳити мусоиди таълимӣ;

•  мутобиқсозии муҳити физикӣ ба талаботи муосир.

 

Натиҷаҳои интизоршаванда

•  Такмили салоҳиятҳои касбии омӯзгорон дар шароити муосир;

•  Татбиқи усулҳои интерактивӣ ва муосири таълим;

•  Баланд бардоштани сифати таълим ва ангезаи хонандагон;

•  Мутобиқсозии муҳити таълимӣ ба талаботи омӯзиши салоҳиятнок;

•  Татбиқи принсипҳои таълими фарогир ва STEAM.

  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img
  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img
  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img
  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img
  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img
  • БАРГУЗОРИИ КУРСИ ТАКМИЛИ ИХТИСОСИ ОМӮЗГОРОНИ ФАННИ ТАЪРИХ ВА ГЕОГРАФИЯ ДАР ДОИРАИ ЛОИҲАИ “МУҲИТИ ТАЪЛИМ - АСОСИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ” img

Хабарҳои дигар

  •  img
    Арзёбии ташаккулдиҳанда ҳамчун воситаи рушди саводнокии функсионалии хонандагон 3 ноябри соли 2025 омӯзиши мавзӯии «Арзёбии ташаккулдиҳанда ҳамчун воситаи рушди саводнокии функсионалии хонандагон» баргузор гардид. Дар омӯзиш омӯзгорон, роҳбарони методии муассисаҳои таҳсилоти умумӣ ва намояндагони шӯъбаҳои маориф иштирок намуданд. Ҳадафи асосии омӯзиш — баланд бардоштани сатҳи донишу малакаи омӯзгорон оид ба татбиқи арзёбии ташаккулдиҳанда ва таҳкими саводнокии функсионалии хонандагон буд. Дар ҷараёни чорабинӣ коршиносони Лоиҳаи Иттиҳоди Аврупо ва коршиносони маҳаллӣ дар мавзӯъҳои гуногун суханронӣ намуданд. Казжанова Айгул, коршиноси калони байналмилалӣ оид ба таҳсилоти умумӣ (Лоиҳаи ИА), Холис Садурдинов коршиноси миллӣ меъёрҳои арзёбии ташаккулдиҳандаро дар фанҳои гуманитарӣ ва фанҳои дақиқ тавзеҳ доданд.

    30

    04.11.2025
  •  img
    Гурӯҳи ТИМК ва Барномаи Дастгирии Буҷет давраи омӯзишҳои тақвияти иқтидорро дар саросари Тоҷикистон идома медиҳанд Гурӯҳи ТИМК ва Барномаи дастгирии буҷет силсилаи омӯзишҳои тақвияти иқтидорро бо мақсади рушди таҳсилоти касбии фарогир ва бар асоси салоҳият дар саросари Тоҷикистон оғоз намудааст. Нахустин даври омӯзиш дар шаҳри Хуҷанд баргузор гардида,  дар он омӯзгорон, методистон ва тренерон аз шаҳр ва минтақаҳои ҳамсоя ширкат варзиданд. Давраи омӯзишҳо ҳамин ҳафта дар шаҳри Бохтар идома ёфта, имкониятҳои навро барои такмили малакаҳои касбӣ ва татбиқи усулҳои муосири таълимии мутобиқ ба ниёзҳои бозори меҳнат фароҳам меорад.  

    100

    31.10.2025
  •  img
    РОҲАНДОЗӢ НАМУДАНИ БАРНОМАИ СТИПЕНДИЯВӢ БАРОИ ХОНАНДАГОН (ДУХТАРОН) ВА ДОНИШҶӮДУХТАРОНИ МУАССИСАҲОИ ТАЪЛИМИИ ҲАДАФӢ Аз 24 то 28 октябри соли ҷорӣ гурӯҳи кории лоиҳаи «Такмили таҳсилоти миёна дар соҳаҳои илмҳои табиӣ, технологӣ, муҳандисӣ ва математика (STEM)» бо мақсади густариши ҳамкорӣ ва гузаронидани корҳои фаҳмондадиҳиву иттилоотӣ ҷиҳати роҳандозӣ намудани Барномаи стипендиявӣ барои хонандагон (духтарон) ва донишҷӯдухтарони муассисаҳои таълимии ҳадафӣ, аз як қатор муассисаҳои таҳсилоти миёнаи умумии Вилояти Мухтори Кӯҳистони Бадахшон ва вилояти Хатлон боздид ба амал оварданд.   Дар доираи сафар кормандони лоиҳа аз муассисаҳои таълимии №2 шаҳри Хоруғ, №3 ноҳияи Муминобод, №8 шаҳри Кӯлоб, №4 ва №67 ноҳияи Данғара, №5 шаҳри Норак, №19 ноҳияи Мир Сайид Алии Ҳамадонӣ ва №16 ноҳияи Восеъ боздид намуда, бо омӯзгорон, волидон ва хонандагон вохӯриҳои судманд баргузор карданд.   Зимни ин сафарҳо корҳои фаҳмондадиҳӣ оид ба ташкили комиссияҳои интихоби гирандагони стипендия, рафти ба роҳ мондани мониторинги барномаи стипендиявӣ, инчунин дигар фаъолиятҳои ба нақша гирифташуда амалӣ гардиданд.   Ҳадафи асосии пешниҳоди стипендияҳо ба хонандагон (духтарон) дар доираи лоиҳа - пешгирӣ аз тарки таҳсил, боло бурдани ҳавасмандии онҳо ба омӯзиш ва ҷалби бештари онҳо ба фанҳои табиӣ, технологӣ, муҳандисӣ ва математика мебошад.    Ин иқдом ба таҳкими донишу малакаҳои хонандагон дар соҳаҳои илмҳои дақиқ ва афзудани иштироки духтарон дар равандҳои инноватсионӣ мусоидат мекунад.   Амалӣ шудани чунин барномаҳо дар муассисаҳои таҳсилоти миёна имконият медиҳад, ки муҳити таълимӣ дар кишвар муосиртар гардад, хонандагон ба таҳсилоти босифат бештар дастрасӣ пайдо кунанд ва саҳми духтарон дар рушди илм ва технология зиёдтар шавад.

    72

    28.10.2025