Барои донишҷӯён
ТАВСИЯҲОИ МЕТОДӢ БАРОИ ХОНАНДАГОН ВА ДОНИШҶӮЁН
Салом хонанда ва донишҷӯ! Ин ҷо якчанд тавсияҳо ҳастанд, ки метавонанд ба Шумо дар таълим ва омӯхтани донишҳои нав кумак мекунанд.
1. Ба дарсҳо ва вазифаҳо бо таваҷҷуҳи ҷиддӣ муносибат намоед. Барои он ки ҳар як мавзӯъро дуруст дарк кунед, кӯшиш намоед, ки аз тариқи саволу ҷавоб ва фаҳмидани нуқтаҳои асосӣ мавзӯъро омӯхта, диққати худро ба қисматҳои муҳим равона созед.
2. Машғулиятҳои амалӣ ва интерактивиро бештар иҷро кунед. Агар мавзӯъ барои Шумо душвор бошад, аз омӯзгори худ хоҳиш намоед, ки ба Шумо барои дарси амалӣ ё мисолҳои воқеӣ кумак кунад. Саволҳо додан, супоришҳои хурдро иҷро кардан ва ба масъалаҳои аслӣ фикр кардан ёд гиред — ин равишҳо ба хотираи беҳтари Шумо мусоидат мекунанд.
3. Ба рушди малакаҳои амалӣ ва касбӣ диққат диҳед. Фикр кунед, ки оё мавзӯъ ё малакае, ки меомӯзед, ба зиндагӣ ва касби ояндаи Шумо чӣ гуна кумак карда метавонад. Агар забони хориҷӣ ё малакаҳои техникӣ омӯзед, ба он назар намоед, ки онҳо дар оянда чӣ тавр ба кор меоянд.
4. Аз технологияҳои омӯзишӣ истифода баред. Имрӯз имкониятҳои зиёде ҳастанд, ки метавонанд дар омӯзиш ба Шумо кумак кунанд. Барномаҳо ва сомонаҳоеро ҷустуҷӯ намоед, ки дар омӯхтани мавзӯъҳои таълимӣ кӯмак мекунанд. Дарсҳо ва маълумотҳои худро бо омӯзгорон ё ҳамсабақон мубодила кунед.
5. Омӯзиши мустақилонаро низ дар барнома гиред. Вақте ҷудо кунед, ки дар хона ё ҷойи ором мавзӯъҳои навро мустақилона омӯзед. Аз китобҳо, видеоҳои таълимӣ ё манбаъҳои боэътимоди интернетӣ истифода намоед, то дониши худро васеътар гардонед.
6. Ҳавасмандӣ ва шавқу завқи омӯзишро пайдо кунед. Тасаввур кунед, ки ҳар як мавзӯъ ба Шумо чӣ гуна дониши нав медиҳад ва чӣ тавр ба зиндагиятон таъсир мерасонад. Омӯзишро танҳо вазифа ҳисоб накунед, балки онро ҳамчун роҳи кашфи донишҳои нав қабул кунед.
7. Ба сатҳи дониши худ мувофиқ омӯзед. Агар мавзӯъ душвор бошад, бо омӯзгори худ суҳбат намоед ва хоҳиш кунед, ки ба Шумо равиши омӯзиши осонтарро тавсия диҳад. Ҳар як мавзӯъро бо суръати худатон омӯзед ва аз омӯзиш манифати бештар баред.
8. Бо ҳамсабақон ҳамкории гурӯҳӣ анҷом диҳед. Вақте дар гурӯҳ кор мекунед, малакаҳои муошират ва ҳамкориро меомӯзед. Ин малакаҳо дар оянда ҳам дар мактаб ва ҳам дар зиндагии шахсӣ ба Шумо кумак мекунанд.
9. Омӯзишро бо ҳаёти воқеӣ пайванд диҳед. Кӯшиш намоед, ки мавзӯъҳои хондаатонро дар зиндагии воқеии худ истифода баред. Масалан, агар математика омӯзед, дар зиндагии ҳаррӯза мисолҳои амалӣ ҷустуҷӯ кунед, ки ба ин донишҳо мувофиқат кунанд.
10. Аз захираҳои иловагӣ барои пурра кардани дониши худ истифода баред. Агар ба мавзӯе таваҷҷӯҳ дошта бошед, аз китобҳо, видеоҳо ва дигар захираҳои иловагӣ истифода кунед, то дониши худро бештар ва беҳтар созед. Омӯзиши мустақилона дониши Шуморо васеътар ва натиҷаҳои таълимии Шуморо беҳтар хоҳад кард.
Бо риояи ин тавсияҳо, Шумо метавонед раванди таълими худро шавқовар ва муассир гардонед. Ба Шумо дар омӯзиш ва рушди малакаҳоятон комёбиҳои зиёд хоҳонем!