БАРНОМАИ ДАСТГИРИИ ТАҲСИЛОТИ БОСИФАТ II

Ҳуҷҷат баррасии вазъи кунунии арзёбии дастовардҳои таълимӣ дар Тоҷикистонро пешниҳод мекунад.

 

ДИДАНИ ҲУҶҶАТ

Шарҳи ҳуҷҷат:

Таҳлили низоми маорифи Тоҷикистон:

  • Аввалин арзёбии миллӣ барои хонандагони синфҳои 5 ва 11 гузаронида шуд.
  • Консепсияи миллии баҳодиҳии дастовардҳо таҳия шудааст.
  • Тавсияҳо барои иштирок дар PISA 2025 ва беҳтар намудани сифати таълим пешниҳод

Ҳадаф:

  • Таҳлили сифати низоми маориф ва мувофиқати он бо талаботи муосир.
  • Омӯзиши консепсияи миллии баҳодиҳии дастовардҳои таълимӣ ва аввалин тадқиқоти миллӣ, ки дар доираи барномаи Quality Education Support Programme I (QESP I) гузаронида шудааст.

 

Хулосаҳои асосӣ:

  • Тақвияти равиши салоҳиятнок дар таълим.
  • Гузаронидани аввалин арзёбии миллӣ барои хонандагони синфҳои 5 ва 11.
  • Таҳияи консепсияи миллии баҳодиҳӣ ҳамчун асос барои ислоҳоти маориф.

 

Тавсияҳо:

  • Давом додани рушди системаҳои баҳодиҳӣ ва омодасозии кадрҳо.
  • Бартараф кардани камбудиҳои ошкоршуда дар инфрасохтори маориф ва усулҳои таълим.
  • Омодагӣ ба иштирок дар таҳқиқоти байналмилалӣ, ба мисли PISA 2025.

 

Ҳуҷҷат муҳимияти рушди устувори маорифро тавассути ислоҳот таъкид менамояд, ки усулҳои навро барои баҳодиҳӣ ва таълим дар бар мегирад.

 

Натиҷаи 2:   Қавӣ намудани Системаи иттилоотии бозори меҳнат (СИБМ/LMIS), пайвастани талабот ва пешниҳод барои дастгирии сиёсати рушди малакаҳо ва мутобиқсозии қувваи корӣ, ки барои мутобиқшавии иқтисодӣ муҳим аст. 

 

Системаи маълумот оид ба бозори меҳнат

Таҳқиқоти меҳнати кӯдакон (CLS): Дар 6,000 хонавода гузаронида шуд, ки маълумотро дар бораи 11,850 кӯдак аз 5 то 17-сола ҷамъоварӣ намуда, Барномаи давлатии барҳамдиҳии меҳнати кӯдакон то соли 2040-ро шакл дод.

Обсерваторияи бозори меҳнат (ОБМ/LMO): Чаҳорчӯбаи стратегӣ, ҳуҷҷатҳои ҳуқуқӣ ва нақшаи кории амалии ОБМ таҳия шуданд, ки ба қарорҳои дар асоси далелҳо барои ҳал кардани номувофиқатии малакаҳо мусоидат мекунанд.

Таҳқиқоти қувваи корӣ (LFS): Омодагӣ ба ду даври LFS, ки таҳияи саволномаҳои байналмилалӣ, омӯзиши 30 корманд, харидории 50 планшет барои ҷамъоварии маълумот ва анҷом додани чаҳорчӯбаи намуна барои 4,000 хонавода буд.

Таҳқиқоти корфармоён (ESS): Методологияҳои таҳқиқоти корфармоён барои 1,000 корхонаҳо такмил дода шуданд бо натиҷаҳои ибтидоӣ, ки стратегияи рушди қувваи кориро барои соли 2025 шакл доданд.

Таҳияи таҳқиқоти дурнамои малакаҳо: Таҳлили адабиёт, омода кардани матрицаи усулҳо, як семинари якрӯза бо ҷонибҳои манфиатдор ва таҳияи методология барои гузаронидани дурнамои малакаҳо анҷом дода шуд.

Таҳқиқоти пайгирии хатмкардагон: Натиҷаҳои аввалӣ аз 10 муассисҳои ТКТ дар бораи гузариши хатмкардагон маълумот дод, ки заминаи васеъгардонии таҳқиқотро ташкил кард.

Танзими кории фосилавӣ: Баррасии қонунҳои фрилансинг ба тавсияҳои амалӣ барои ислоҳоти сабти ном ва андоз мусоидат намуд, ки ин бо машварат бо ҷонибҳои манфиатдор ва сафари омӯзишӣ ба Қазоқистон анҷом дода шуд.